Ce ar fi dacă s-ar interzice playback-ul în România?

99cc80e64fafe3612379bf320a663af2_XLTot mai multă lume vorbește în România, de o industrie muzicală! Iar eu când îi aud, râd! Dragelor și dragilor, în România nu putem vorbi de așa ceva. Putem vorbi dacă vreți de o semi-prostituție muzicală, în care dacă nu devii comercial, nu ai apariții și ți se taie maioneza. Că noi așa funcționăm; dăm la o parte oamenii buni și dedicați și îi băgăm în seamă pe ăia care se „prostituează” muzical.

Nu vreau să aduc acuze nimănui, dar cel mai tare mă deranjează faptul că totul merge pe pile în țara asta populată încă de „reverioși” comuniști. De bătrâni cărora încă le e frică de securiști și care îl regretă pe Ceaușescu. Sunt atâția tineri talentați în țara asta, dar nimeni nu îi bagă în seamă, nu sunt la radio și nu sunt promovați pentru că pe acolo nu au prieteni playlist-manageri, adică cei ce alcătuiesc listele cu muzică. Pot fi talentați, că dacă nu te împinge nimeni de la spate, degeaba; totul merge pe cumetrii. În acest caz se găsesc mai multe artiste,da, artiste cu voci impecabile, dar care nu sunt promovate așa cum trebuie. Aici intră Diana Hetea, Tamy și buna mea prietenă Cristina Vasiu și cu siguranță sunt mulți alți tineri talentați care bat la porțile succesului. Cum am mai zis, industria muzicală nu există în România. Aici se aplică perfect ceea ce spunea marele Titu Maiorescu despre teoria formelor fără fond. Decât să avem o piață muzicală precum e cea de acum, mai bine să nu avem deloc. Este cea mai mare prostie să se afirme mereu c㠃„asta cere publicul”. Publicul nu cere asta, ci asta i se dă. Și eu sincer m-am săturat. M-am săturat să aud aceeași patru-cinci artiști care au o piesă „trei lulele-trei surcele” cu acorduri de trompetă și acordeon care nu durează mai mult de un sezon, dar care sunt în heavy-rotation la radio. Vreau să aud pe posturile radiourilor care se laudă că sunt cele mai ascultate, piese necomerciale, piese care să îți facă piele de cocoș sau de găină. De ce Paula Seling nu se aude la radio? Pentru că nu vrea să devină comercială! Pentru a fi în mainstream, trebuie să vii să cânți porcării ce nu au nicio logică, gen „Te fac o fapta bună, acum, sub clar de lună/Pe aceeași bancă de acum o săptămână/ Pe același ritm, pe același gând/Îmbrățișând plăcerea și apoi tremurândă”. Acum sincer, pe voi la ce vă duce gândul când ascultați așa ceva? Nu la o partidă de sex în aer liber pe o bancă în parc după ce ai agățat ƒ„bagaboanta” în club? Avem concursuri de talente, dar la care câștigă „raperi” și câini! Unde sunt cei care au câștigat „Vocea României”? Unde e Ștefan Stan, unde e Julie Mayaya, unde e Mihai Chițu sau Tiberiu Albu? Unde sunt cei care au factorul X? Fac pariu că nimeni nu o cunoaște pe cea care a câștigat ultimul sezon al emisiunii din trustul Intact. Ne place să ne scăldăm în mizerii cu cucu, cu marphe tari sau cu versuri care n-au nicio logică gen ƒ„oaza fanura-jameia, jameia”. E nevoie de o Apocalipsă în ƒ„industrie”. Cine are voce să rămână, cine nu nu! Pizdulicile astea care-s veșnic pe radio, dacă nu ar fi playback-ul ar fi mute, nu ar mai exista! S-ar reprofila spre alte instrumente! Ce ar fi dacă s-ar interzice playback-ul? Ar fi o austeritate în branșa asta, mamăăă! Din păcate, publicul gustă mizeria asta, iar în România nu poți schimba mentalități! De aia o să murim în ignoranță!

Please follow and like us:

5 Comments Add yours

  1. cristinavasiu spune:

    Imi place foarte tare!!! Love

  2. Cicu Sergiu spune:

    SUNT IN TOTALITATE DE ACORD CU TOATE CELE SPUSE !!!

  3. Andrei spune:

    In mare parte sunt de acord cu tine din moment ce am crescut cu formatii precum Metallica, Bon Jovi, Iron Maiden, Black Sabbath etc. dar pe de alta parte nu pot fi pentru ca nu e vorba neaparat de mentalitati ci de gusturi iar gusturile nu se discuta…se aplica chiar si in muzica. Ai fi surprins dar am cunoscut o persoana careia ii placea sa asculte to ce suna fals; nici pana in ziua de azi nu pot intelege cum si de ce sau daca chiar era adevarat.
    In alta ordine de idei avem voci foarte bune ce canta melodii comerciale cele mai concludente exemple sunt Andra si Delia care au doua voci superbe, Antonia nu are o voce rea nici ea si mai sunt cateva nu contest faptul ca anumite persoane ar disparea din peisaj dar situatia nu e chiar asa cum o faci sa para.

  4. Ar fi ceva, dar înainte de toate trebuie să educăm publicul şi să îi învăţăm că un live nu o să sune identic cu o înregistrare în studio. Dacă eşti bun şi ai voce, e clar că va suna poate mai bine, cu mai multă emoţie şi dedicare, dacă nu eşti bun, o să fie nasol şi e bine să te retragi.
    Publicul nu ştie să aprecieze un live, el vrea mereu ceea ce aude la radio, şi să fie 100% identic. Dacă ai cântat o notă diferit, nu mai eşti bun, ce e asta? Da X cum poate să cânte identic un concert întreg. El nu înţelege că X face play-back pentru că e prea fascinat de miscările lascive, de dansatoarele/dansatorii aproape goi şi de mesajul infect al piesei, în care culmea, se regăseşte. Sunt sute de trupe bune de cover-uri, fac improvizaţii, ating note pe care nici solistul original nu le atinge, dar finalul unui concert nu-şi primesc aplauzele bine meritate. De ce? Pentru că nu a sunat că originalul de la radio…

  5. Unchiul Utupar spune:

    Foarte corect punctul tau de vedere dar din pacate tot ceea ce ai scris mai sus se intampla prin toate domeniile societatii romanesti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.